2011-10-10

Ubildnings dags igen!

jag blev erbjuden en utbildning på tolv veckor av AF. som jag gärnade hoppade på. En ny uppstartad utbildning som personlig assistent, Det är ju något som jag vill arbeta med, "människor i olika situationer". Så nu har jag gått in på fjärde veckan och trivs jätte bra faktiskt. Vi är en enorm grupp / klass på tretioen stycken. Och vi är från alla världens hörn, de som inte har svenska som modersspråk går denna kurs på tjugoveckor istället för tolv veckor. Men det är ju rätt förstårligt. Vi har haft grupparbete med tre stycken i varje ungefär och jag och två till gjorde om islam så själva arbetet skulle handla om olika kulturer och religioner. Rätt intressant, Nu när vi är färdig så har vi fått ett hälfte på ca hundra sidor som vi ska sitta och läsa igenom under dagen här som handlar om etiken... va är egentligen etik???

Ska bli rätt intressant sen när man väl är färdig. med denna kurs så man får se hur mycket man tar med sig ut i arbetslivet sen?. Det bästa är väl att man har fått lära sig så mycket under bara som här fyra veckorna, både andra språk, intressent, en annans livs historia. mm de går inte att berätta..

Dagarna består mellan nio - fyra varje dag med en timmas lunch mellan tolv och ett. och själva kursen håller på till början på december.. Så de är skönt att ha någonting att göra än att gå hemma och titta i taget. Till o med Natta tycker det är super kul att jag har börjat utbildningen. för då får hon ju vara full tid på dagis, så nu är hon heltid, mellan åtta och fem varje dag. nån dag blir de tidigare men de tycker hon inte om =) för hon älskar verkligen sitt dagis och alla komisar o fröknarna dära..

Ne nu ska jag fortsätta mitt hära och börja avrunda för denna gång, men ni som nu som följer och läser denna blogg får ha en underbar tisdag så hörs vi nog väldigt snart igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv

Bloggintresserade