2013-03-07

Fy vad det gör ont i mitt hjärta....



Jag vet inte vad ja ska skriva eller vad jag ska berätta, vart ska jag börja någonstans?.
Nathalie är ju en sån där kompis som alla vill vara med, och helst samtidigt, Visst hon har inget emot att leka med många på samma gång det tycker hon bara är kul. Det är inga konstigheter varken hemma eller på skolan när det gäller just kompisar.

Hon har en speciell kompis som verkligen ser upp till henne och helst skulle hon vela vara hära jämt. Som idag, dom har lekt jätte fint det är ju så fint väder så jag sa att idag får ni vara ute och leka och det gjorde dom, klädde på sig och gick ut och lekte för fullt. och så efter nån timma så ringer telefonen och det är en annan tjej från hennes klass som undrar om hon fick komma och vara med Nathalie. och jag sa som det var att hon var ute med xxxxxxx. Så efter en stund kommer då Nathalie och S ( tjej nr 2 ) in för att dom ville leka själva. Man såg riktigt på Nathalie att  hon tyckte synd om X ( tjej nr 1 ) eftersom hon blev så ledsen, hon ville som inte riktigt gå hem hon ville ju stanna hära, hon försökte ju få mig att övertala Nattis men att övertala henne är inte de lättaste och tjatar man x-tra mkt så blir hon på ett väldigt pissit humör.

Det gjorde så ont i mitt hjärta när jag försökte förklara och säga att Nathalie & S ville leka själva och att hon får komma förbi nån annan dag. eller kanske lite senare. Då tårarna bara rann längst kinden på henne så gjorde de bara ännu mera ont i mitt mammahjärta.. Jag vet att hon inte har de så lätt inte så många kompisar att vara med.. Hon är en otroligt super go tjej och vill inte någon illa innerst inne. Men för att ett mammas hjärta inte så må så här så ska jag prata med Nathalie senare när den här kompisen går hem om att hon kan bjuda hit tjejen i morgon och kanske låta henne sova över hära.. Tror att hon kan tycka det är kul och skönt att få göra nått helt annat än att bara vara hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv

Bloggintresserade