2017-11-10

Ne nu tar vi helg..




Fredag idag och jag är ledig har storstädat här hemma och putsat mina fönster inför vintern här, behövdes verkligen ;) det har väl hänt lite sen sist jag skrev här. 

* Jag har börjat om att jobba, dock sa jag upp mig under min sjukskrivning och gick tillbaka till mitt förra jobb, lite lugnare och bättre arbets tider som passar mycket mycket bättre för mig, Känner mig så mycket gladare och orkar så mycket mer, den här stressen och ångesten finns inte kvar.. ( hoppas att den ALDRIG kommer komma tillbaka )

* Nathalie har haft det tufft i skolan under en längre period, eller under hela åk 5 här egentligen, Lärare som inte har trott på henne, skyller alla bråk och tjafs på henne, Ger inte den hjälpen hon egentligen behöver, och under vårt sista utvecklingssamtal så säger hon att hon vill byta klass, men det gick inte för att "ingen annan lärare" ville ha henne i den andra klassen/gruppen. och då fick hon två alternativ 1: gå kvar i klassen/ gruppen och må dåligt och försöka göra så bra av situationen som möjligt, alt 2: var att byta skola helt och hållet. & elever som var "på" hela tiden på påpekade massa saker om henne att hon var tjock,åt mycket till lunch pratade om hennes pappa ( som inte längre finns ) måste dock tillägga att hon är inte alls är stor utan hon är helt perfekt, hon är precis som sina klasskompisar. Hon kommer hem från skolan dag efter dag och är sur-ledsen- irriterad & besviken, det är som att jag inte riktigt når fram till henne på samma sätt längre. 

Men efter att vi har suttit pratat och pratat dag in och dag ut så kom vi fram till att vi byter skola ganska omgående också så sagt och gjort jag ringde till rektorn på den nya skolan och berättade hur situationen var och att vi ville komma på besök för att se ifall det var rätt skola vi skulle byta till. For dit och Nathalie fastnade på en gång, hon ville byta sagt och gjort papperna lämnades in och hon började efter höstlovet. Idag har hon gått 1 vecka i den nya skolan och hon trivs så himla bra, både i skolan, med klassen och framför allt så LYSSNAR läraren på henne, det är så himla skönt att hon äntligen får vara hon och visa vad hon kan och vad hon har för några framtidsplaner,  var så himla länge sen jag såg henne så här glad. Igår kom hon hem och var jätte jätte glad vi satt och pratade och så säger hon; Mamma, jag känner mig så himla glad, det känns som att jag verkligen gjorde ett bra beslut, Tycker inte du att jag är mycket gladare??
Det är så skönt att äntligen kunna sitta och prata med henne utan att hon ska vara arg,ledsen och irriterad. Nu hoppas jag verkligen att detta håller i sig, min lilla glädjespridare 💕

* Här hemma väntar vi på det lilla nya tillskottet hos min syster som var beräknade i lördags, Dock vill den lilla prinsessan inte riktigt komma ut till oss än utan trivs bra i mammas mage.. Hon är så efterlängtad. Är så glad för deras skull, Ser verkligen framemot att få bli moster igen, en till liten glädjespridare som jag kan skämma bort med massa massa kärlek. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv

Bloggintresserade